Saját vagy bérelt webáruházban érdemes gondolkodni?

Az online világ számtalan lehetőséget kínál a huszonegyedik századi embernek, így nem meglepő, hogy az online értékesítés is dinamikusan fejlődik, aminek egyik legkedveltebb eszköze a webáruház. Első körben sokan a könnyű pénzszerzési lehetőségként tartják számon. Itt az ideje, hogy többet megtudj a webáruházakról!

Miért fektetnek online webáruházakba?

Mivel magyarázható? Az internet nem egy és nem kettő olyan pénzkeresési alternatívával bír, ami az alacsony befektetési kötelezettségei miatt kecsegtető az emberek számára, míg egy offline bolt ennél jóval körülményesebb. Azonban pontosan emiatt túltelített a piac, így onnan kitűnni és talpon maradni jelenti a kihívást a mai vállalkozónak.

 

Így kezdj hozzá!

Ami a legalapvetőbb elvárás egy jó kiinduláshoz, az a megfelelő platform kiválasztása, amiben, ha tanácstalan vagy a kezdetekor, érdemes felkeresni egy szakembert, mint például a Selector Online Marketing Ügynökség dolgozói. Akik kompetensek a témában segítenek kilábalni a dilemmából, hogy vajon egy nyilvánosan elérhető szoftvert vagy egy bérelhető webáruházat válasszunk a webshop alapjának.

 

Hogyan kalkulálj a pénzzel?

Mekkora összeget bír el a pénztárcád, ha a webshop készítésről van szó? Két opció adódik, az egyik, hogy havonta fizetsz egy fix díjat, vagy az eredmény és a fejlesztések függvényében injektálod be az összegeket? A harci helyzet további tényezője, hogy letisztázd magadban, milyen szintű webáruházra van szüksége a vállalkozásodnak, mi a pontos célod, ki a célközönséged, csak itthon tervezel értékesíteni, vagy idővel szóba kerül külföld is, emellett, hogy hogyan kívánod megoldani a szállítást és a készletkezelést.

 

Gondolkodj előre!

Ha már el is jutottál arra a pontra, hogy tudd, milyen platformra van szükséged, merre terjeszkednél a piacon, akkor a vállalkozás fejlődésének ütemezése a soron következő pont, amit számba kell vetned. Ha szeretnéd idővel módosítani a webáruházadat, akkor érdemes egy nyílt forráskódú webáruház rendszerben dolgoznod – mint például a WooCommerce, Opencart vagy a Prestashop – ami azt jelenti, hogy a forráskódot nemcsak megnézheted, de szabadon módosíthatod azt. Ehhez persze szükséges egy haladó szintű programozói tudás. Előnye, hogy a webshop tulajdonosa te leszel és nincs meghatározott fizetési kötelezettség havi szinten. A hátránya, hogy a webáruházhoz tartozó tárhelyet és domaint is neked kell megvásárolnod és a webáruház tárhelyre is annak beállítása is rád vár.

 

Készen kapod

Eddig a saját webáruházakról esett szó, most térjünk át a bérelhető webáruházakra, amik elsősorban kis- és középvállalkozások igényeire szakosodtak. Amikkel te is találkozhattál itthon, az az Unas vagy a Shopify webshopok. Ezek mindegyike zárt rendszer, a fentebb említett módosításokat itt nem tudod eszközölni, viszont önmagában a szolgáltatásokat tetszőleges időtartamra bérelheted. Előnye a bérelhető webshopoknak, hogy rendkívül felhasználóbarátok a platformok, egy komplett kész rendszer áll a rendelkezésedre, ami a vállalkozás indítás elején nagy segítség tud lenni. A hátránya, hogy kevésbé formálhatod a saját ízlésedre, ami a nyílt forráskódú webáruház rendszerek mellett szól.

 

Két opció létezik

Amennyiben nem fér bele az idődbe egy saját áruház létrehozása, akkor a bérelhető webshop lesz a te platformod. Továbbá attól sem kell attól tartanod, hogy olyan problémával kelljen szembenézned, ami padlóra küldené a vállalkozásodat. Végül te melyik mellett döntesz?

Add a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük